I miss My mom

Ja de gör jag faktiskt! Jag saknar den mamman som jag är uppväxt med. Som alltid fanns för mig när jag var liten. När jag var ledsen för jag blivit retad i skolan eller när jag hade kärleksproblem så fanns hon där. Hon var till å med där när jag födde min son.
De kommer aldrig bli som förr, vi kommer aldrig bli riktigt sams. Jag säger inte att de är nåns fel att vi är osams utan att ibland tycker och tänker man helt olika i saker å ting. Och de måste man få göra.
Jag bara saknar de som var förut... Saknar min mamma.

Albanien

Rätt glad på vägen dit

Fafa grand resort i durres hamna vi på i Albanien. Tanken var att vi skulle åka i början av sep men Thias bröt armen som vi bokade om tre veckor efter. Vilket var synd för tror de var regn varje dag mer eller mindre. Reseledaren som var ut där sen maj sa att hon hade varit med om typ tre dagar regn under hela tiden hon varit där.
Vi kom dit lördag kväll så var bara lägga sig direkt när vi kom dit. Dagen efter var de typ regn. Nån solsken blev de. Måndagen var de regn exakt hela dagen. Då hängde vi mest i poolen inomhus nedanför hotellet. Blev rätt uttråkad rätt snabbt. Och wifi suger där och de är så jäkla dyrt att ha surf utanför så de sket vi totalt i.

Här hade man kunna sitta men de var stängt. Ser ju mysigt ut

Men inomhus hade de så himla mycket klor i poolen att de stack i ögonen och var svårt att andas där nere.
Tisdag så var de växlande väder med molnigt, sol och regn.. Onsdag var de relativt bra väder. Då träffade vi en Fd polis och hennes son på 10 år.. Hon kom fram till oss på stranden och hade hört att vi var svenskar och att vi hade söner som verkade vara i samma ålder som hennes. De var bara dom två och han hade tråkigt så ville ha nån å leka med. Niclas fixade så dom pratade med varann sen lekte dom, oavbrutet resten av resan..

På kvällen på onsdag blev jag dålig.. Kräktes på kvällen, (satt på toa med en hink i knä 🤢) lika så Thias kräktes under natten typ 4 gånger. Nästa morgon var de igen dåligt väder så var ändå inte lockande å göra nått. Thias sov typ hela dagen och jag försökte krya på mig med. Så vi blev bara inne. Niclas och wille hängde med polisen och hennes son.

Fredag var de chockande nog fint hela dagen så blev till att pressa på stranden.
Lördag när vi skulle hem så regnade nästan hela tiden. Såg väl solen en kvart.. Hade oxå vaknat mitt i natten av en jävla smäll. Då var de åskan.. Sen kom ett sjuhelvetes skyfall.

Att summera denna resa.. Nä, kommer nog aldrig åka tillbaka.. Fett missnöjd.. Inte bara för vädret var sämst, inget som går å göra nått åt men de var totalt värdelös mat. Ingen sås till nå mat och pommes till allt. Citron till kött? Vem har de?
Tog minst 40-60 min att få mat varje gång, sen kunde man få maten olika omgångar. Så jag kunde få först sen en kvart senare fick resten. Dålig service. Tog lång tid att bara få beställa. Lång tid att få betala. Ingen fråga om de smakade bra.
Magsjuka på hotellet hörde vi när vi väl kom dit på flyget.. De var väldigt många som hade blivit magsjuk där. Inge gott tecken.
Nu kom vi rätt sent på säsongen men var väldigt dött överallt, och stängt på många ställen..
När vi flög hem så kräktes en kvinna som satt framför oss. Niclas satt bredvid en kille som var i sällskap med 8 personer, 7 av dom blev sjuk och låg deckad i två dagar. En av dom blev sjuk på planet.
Nä tyvärr Albanien. Ni har mkt å jobba på. Kommer inte åka tillbaka igen.

Efteråt nu när vi kom hem började wille kräkas. Polisen som vi hände med, hennes son började kräkas när han kom hem.. Jättekul semester. Total värdelös!
Enda bra var att man lärde känna trevliga svenskar, albanerna var inte speciellt trevlig. Inge engelska kunde dom heller. Tumme ner! 👎👎👎👎

Enda dagen som vi hade sol hela dagen. Fredagen. Från hotellet är detta