Flytt och vänners problem

Eftersom min kära far blev ovän med alla grannar så har jag flyttat omkring lite. Jag prata med mamma för att ha lite koll på vart jag bott med alla år.
de blev lite....

  1. Stocka
  2. Skytten (söderhamn)
  3. Stormyravägen 21 (hudik)
  4. Myrstigen (hudik)
  5. Hög (hudik)
  6. Maråker (söderhamn)
  7. Broberg (söderhamn)
  8. Stormyravägen 5 (hudik)
  9. (island 1½ mån räknas kanske inte)
  10. Island 6 månader
  11. Östanbräcksvägen 37 (hudik)
  12. Island 6 månader
  13. Vattlång (fick bo i saderkammaren :s)
  14. Stormyravägen 31 (hudik)
  15. Island 6 månader
  16. Norrköping (skolan fixat)
  17. Norrköping (centrum)
  18. Västerås (skultuna bankvägen)
  19. Västerås (skultuna)
  20. Besvärsgatan (hudik)
  21. Radhusgatan (hos mamma iggesund)
  22. Jakobsberg (hudik)
  23. Njutånger
  24. Radhusgatan (hos mamma)
  25. Åvik (Hudik, hyrde stinas läght)
  26. Gråsten (Iggesund) där jag nu bor....
japp, sen har jag varit utomlands några gånger som tex thailand 2 ggr, bulgarien 2 grr, mallorca och Rhodos. De blir fler utlandsresor, men inte så himla många flyttar till. Lite less på flytta är man ju.
Får ju tänka på att jag bara är 26 år oxå =)

Blir lite less på att folk runt omkring mig mår dåligt. En kompis förlorade sin katt igår. Hon skrev vill mig.
"skulle vilja ha ett råd om ersättning, en hund bet ihjäl min katt igår, han ville ge mig ersättning, men hur kan man ersätta ens bäbis?" hur ska man svara på de..? jag fråga vad som hänt, fick ett mess tillbaka som fick mig i tårar:

"Min kompis såg de. Han sög tag i hunden och ropade på mig. Så jag sprang ut i strumpor, trosor och t-shirt. Han låg i snön utan att röra sig men han levde. tog 5-10 minuter innan han dog. jag bara skrek efter hjälp. Ingen kunde hjälpa mig göra slut på hans lidande. Mina grannar som va hemma kom springandes. Jag hade min blodiga katt i famnen bra långt efter han dog. Ägaren till hunden kom. Min kompis frågade om hon skulle ta hans nummer så kunde jag ringa upp senare. Men jag ville att han skulle se hur lessen jag va och se min döda katt så han skulle förstå vad han gjort. De syntes på han att han tyckte de va hemskt och att han skämdes för de som hänt."

Jag bara ryser och mår dåligt i hela kroppen. vet inte vad jag gjort om min kille försvann från mig så där. Han är ju min lilla bäbis...

en annan beklaga sig att hon inte skulle få nån lön denna månad för chefen hade inte råd att betala sina anställda, jätte kul.

En annan kompis skrev till mig att hon blivit utslängd av hennes mammas karl och hon fick inte bo hos pappa sin. Hon va för gammal för att bo hemma, hon är 21 år och har inge jobb. Vad ska man göra?

En annan är less på att hennes så kallade kompis stöter på en kille som hon hållt på med...bara för att jävlas.

Ibland vill man finnas och hjälpa alla! Men hur skulle man då räcka till för sig själv?!

Är iaf glad att älsklingens hus blivit såld. Känns bra. Han va så glad att de löst sig. Saknar han massa <3



han älskar att ligga bakom mig min lilla snutte gull!


Kommentarer
Postat av: Mami

Man kan inte hjälpa andra så som du vill.

Men man kan lyssna. Det är viktigast av allt.

2010-01-27 @ 18:44:51
Postat av: niclas

Härligt med huset,men härligare att d känns som jag kommit närmare dej gumman..känns som d gamla försvinner,och det nya kommer in..vi får lösa d där med flyttandet om jag får säga nåt..vackraste

2010-01-27 @ 19:52:57
Postat av: kattis

jag försöker finnas och lyssna mamma.

niclas, klart du har nått att säga om flyttande, du är en del av mitt liv nu babe! <3

2010-01-27 @ 20:03:42
Postat av: Frida

Vad skönt att huset blitt sålt! :) Och tur att du å jag bara pratar massa bra saker nu. Våran tur nu babe ♥

2010-01-29 @ 17:22:51
URL: http://fridastromqvist.blogspot.com/
Postat av: Ida

Men USCH jag blev helt gråtig när jag läste om katten!! Jag som hade värsta kärleksmyset med min Bella igår (som är världens bästa fastän hon kissa och har sig) - skulle aldrig kunna tänka mig att förlora henne!! Kram till din kompis!



Värst vad du har flyttat runt! Flytta som är så jobbigt.. själv har jag bara bott på 4 ställen i hela mitt liv..



Kram!

2010-02-01 @ 13:46:04
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Jossan

Flyttlistan där låter exakt som min pappa med .

Vet hure känns ! :/

2010-02-04 @ 15:31:20
URL: http://josefinholmberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0