en ny kisse

En katt har sprungit omkring här i området sen jag flytta in. försökt locka på den för att hälsa men den har bara sprungit iväg. I fredags hade den kommit in i trapphuset. Den va längst upp där jag bor. Vad ska man göra? locka på den och klappa han. såå mager så man kände revbenen. svansen är helt sne, han verkar ha bruit den för ett tag sen, hade inte ont. Gav den mat. Sen kunde jag inte lämna den så locka in han. kom in och bara åt en massa. Den hade inge märkning och inge halsband. Verkar övergiven, ingen som satt upp lappar heller. Nu har har varit här sen fredags. Han går på lådan, sover hela tiden och äter massa. fortarande mager men den har gått upp lite. Den vill heller inte gå ut. Sitter inte och gnäller, verkar som den vill va inne. Man vill ju veta vad som hänt. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Gizmo verkar acceptera han med tanke på att han tar sån lite plats och inte "snor" mig om man säger så. Har alltid haft 2 katter men eftersom gizmo inte vela haft nån annan så har de blitt han och jag. Så nu har jag två katter som bara sover och äter hela tiden. 



 rätt söt e han ju, en extra tass på båda fram tassarna =)







men gizmo är fortfarande mammas bäbis =)











Laga massa mat idag, blev massa över, hehe, alltid så när man lagar gryta =)





När jag hade mina blommor hos mamma så vattna hon dom, samt min plastblomma. Hon fatta inte varför den inte växte nått, mamma, jag har svaret...de e plast :D


Kommentarer
Postat av: Caroline Mill

Hej! :)

Mattias Nordlunds katt har ju sprungit bort :P hans katt är en "tiger" =P Kanske är hans katt som hamnat hos dig? ;)

Väldigt snällt av dig iaf att ta hand om den, du är djurvänlig du kattis (y) :)

Ha det bra! Kram Carro

2010-01-12 @ 21:27:08
URL: http://carolinemill.blogg.se/
Postat av: kattis

carro. Ja du får väl kolla med han om han känner igen den =)

2010-01-12 @ 21:35:16
Postat av: Caroline Mill

Nej! Nu hade Nordlunds katt kommit till rätta ;) Den var hemma igen!

2010-01-12 @ 21:36:31
URL: http://carolinemill.blogg.se/
Postat av: Kattis

va härligt :D

2010-01-12 @ 21:40:21
Postat av: Mami

Men hallå!! Dom gör verkligen fina plastblommor numera. Juh!!

Och lille kisse-katten, sötis. Få se om den hamnar på Radhus..verkar behöva ett riktigt hem han.

2010-01-13 @ 05:15:52
Postat av: Kattis

Ja visst gör de fina blommor, den ser ju äkta ut =) du är så söt mamma :P Jaa,klart han behöver ett riktigt hem. Lite svårt att lita på folk verkar de som. Vill heller inte leka med gizmo..bara sova...kan du behöva =)

2010-01-13 @ 09:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0