vård av häst

yes, jag kom till stallet och skulle ta in tindur, Niclas tog in pilo, för vi tänkte rida lite. När jag hämtar Tindur så ser jag att ögat ser riktigt hemsk ut. Kollar och hittar typ inge ögat, tycker de är äckligt så ber nån annan kolla de. De ser att de ligger en 3 cm lång och 1 cm bred pinne i ögat. Jag tror jag ska dö och ringer vetrinär. Hon kommer ganska omgående. Han får lugnande och smärtlindrande och blir inte så pigg, han håller på ramlar omkull några gånger. Efter ett tag får dom ut den. De vet inte om de skadat hinnan, hon skulle komma ut och kolla de i morgon. Så nu har vi fått ögondroppar som ska ges var 4de timma, så vi kommer åka dit i natt och fixa de sen i morgon bitti. Så de blir lite som vård av häst i morgon, bara de att jag måste till jobbet i morgon på dan för att lacka en båga, man är viktig vettu =)


suddig bild, men ögat mådde inge vidare..

ner drogad häst...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0