mvc

ja men idag på morgonen va ja på mvc. De tog ett roligt stick i fingret och tog min puls.
Sen så kom vi in till nästa då hon prata lite om livet och hur allt va.
Sa att jag va hemma nu då jag inte får jobba. Och sa att jag red. Hon sa att de va jätte bra att man gjorde de. Hon hade 3 egna hästar och hade själv ridit under sina graviditeter.
Sa att de funka bra, men att man så klart ska va försiktig, men barnet ligger bra skyddat i magen med =)
Hon sa att de va bra på ett sätt att rida vid förlossning, för man kan puscha mer och bättre, MEN de va svårare att slappna av, men jobbar man på de så är de inge problem. De är olika för olika folk hur bra en förlossning går oavsett om man rider eller inte, kan va lättare, kan va svårare. Hon tyckte oxå att yoga va kanon bra kombination. De skulle jag fortsätta med. Så hon va väldigt positiv till ridning så de tyckte hon inte jag skulle sluta med.
Sen fick vi höra hjärtat. de va i 135, så de va bra, hon hittade hjärtat på en gång, men han försvann lika snabbt, precis som på UL =) han gillar då inte att ligga still i mammas mage =) sen mätte hon magen 24 cm, den va bra.
Har inte gått upp jätte mkt än på denna graviditet, lite mindre än 10 kg bara. Så än så länge e ja nöjd med de, är ju boobsen , bullpuppan å magen som väger =) sånt man får ta.

Har nyss varit å kört Tindur en sväng, fick bli bara en häst eftersom de blåste sååå himla mkt idag, lite små kyligt va de. Ropponen familjen (dotter och far) red Tindur på banan i lördags. De hade gått bra men tydligen är han ganska kort i traven, så måste länga den lite mer. Får jobba på de, sträckte ut han idag riktigt när jag körde =)

i v 32 så är de dags för yttligare ultra ljud och om 4 veckor ska jag tillbaka till mvc igen. Sa att jag inte ville börja med mina järntabletter, värderna va bra när ja va där sist, så behövde inte, men fanns nå natur medel man kunde käka, så kör på de istället...nån som kommer ihåg va de heter?

Kommentarer
Postat av: helena

Haha ja hon är ju gammal... å lite lönnfet sådär :)

2011-04-18 @ 21:35:56
URL: http://lovelylittleheartbeats.wordpress.com
Postat av: Hanna

Ja visst e de häftigt att de hörs så himla väl små slagen :) Lilleman låg på 155 i hjärtljud nästan varje gång han :P Ja men du ser då kan folk få säga va dom vill å du har ett svar från en som VET att svara tillbaka med :)

2011-04-19 @ 23:30:26
URL: http://mypinkpunch.blogspot.com
Postat av: Carro

ahaa... får man göra ett till ultraljud? jag har fattat de som att man bara får ett.. eller två om man gör kubb-nubb-ultraljudet som vi gjorde...

2011-04-19 @ 23:34:29
URL: http://fluffybubble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0