Oxelösund...hämta bil...

ja men de va Nyköping vi åkte och hämta ny bilen, eller snarare Oxelösund. Vi höll på yra bort oss på små vägar för att ta oss dit, men jag menar hur kul är de å sitta å åka på stor e4.a hela vägen, trööl, så vi hittade små vägar med karta =) gick rätt så bra de med, fick se mkt spännande.
De fanns nämnligen vägar där massa älgar körs på. När vi va å åkte på en av de vägarna kom en älg..stannade några meter från vägen, å bara glodde, efter ett tag så sprang han över vägen. hehe dom e så sjukt stor! Niclas körde på en hare på vägen hem, vilken mass mördare han är!! =)
Vi kom iaf fram till gubben som hade den, de va en äldre runt 50+ kanske. Mycket trevligt par! När man kom dit, åkte upp för en backe så såg vi små hus/stugor och havet. Asså shiiiit va fint de va!! Jag blev inte ett dugg avis. Dom bodde där året runt, så jäkla nice. Iaf så prov körde Niclas och han gillade den, jag älskade den, kändes inte plastig och ny utan en riktig bil! =)
45 000 kr fattigare så va den våran. Ja menar den har gått 19 500 mil, de är en -01.a i års modell, helt nya sommar och vinter däck, fyrhjulsdrift och en jäkla massa hästkrafter, så tyckte ju jag de va värt de. Han hade satt ut den för 60, vi fick den för 45!! Som hittat! :D Jag är jätte nöjd!!
De ägde en gummi verkstad och de hade vinter däcken där så vi fick åka dit och då började söt paret tvätta däcken. Jätte fina vinter däck/fälgar, sommar fälgarna va ju så där, men de får duga tills vi tänker lägga pengar på de =)



första bilden va den som fanns på blocket.... har inte fått nån riktig bild på den än... vinter däcken på bilden..



ser ni älgen på höger sida vägen =)



sommardäck på bilden...



så himla häftig bil, han skulle börja köra den nu sa han, sen blev de firma bil =)




sjukt underbart place eller???





Hälsade på Åsa (niclas syster) en sväng när vi åkte hem för lite käk. Så åkte där ifrån vid halv 9, blev lite sent när vi kom hem, men de gick bra. Giis va dryg hela natten och väckte oss massa gånger, less man blir på han!



alltså de vore olagligt å ha så små toaletter. Donken utanför strängnäs....asså man kom knappt in och när man satt där så kom man knappt upp, för slog i huvudet i pappers servett hållaren.
sen stör jag mig på handikapp toaletter som har toa pappret, sjuuuukt långt bort, varför liksom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0