amning....

Vet att amning är jätte bra men kommit fram till att jag ska minska på de. För att:

* Mina tuttar väger bly och är gegantiska stora...inte kul för min lilla kropp att bära på, får ont i kroppen.
* Han får inte i sig tillräckligt med mat eftersom jag använder nappen och han inte orkar suga så blir de gärna att jag får sitta i timmar å amma. = kan inte göra nått alls = damp!
* Inte så kul att klä på tutten med en napp när man är ute i samhället.

Har försökt utan napp men mina tuttar är så platta och kommer liksom inte ut så han får inge grepp om dom.
Jag kommer ge ersättsättning mer och mer, men ammar gärna en månad till iaf.
Döm mig inte som en dålig människa....de är inte kul å gå runt med G kupa när man är i storlek 36. De gör inte gott åt min kropp =(
Har oxå försökt pumpa, men får inte ut speciellt mycket när jag gör de och de kommer så lite att jag kommer få sitta i timmar för att få ut typ 70.


är de så här de är å va mamma? ut å in... kom på de när jag va på stan!

Kommentarer
Postat av: elfina

gumman min! jag dömer dej inte. Du vet vad jag tycker; det är helt individiellt och väldigt larvigt att folk tittar ner på oss som inte ammar. Det är inte alltid så lätt. Du kämpar ju på! det är viktigast. Thias kommer må bättre och äta bättre om du byter ut fler mål med flaska. och DU kommer må bättre att få bli lättare.



Helt rätt

2011-08-25 @ 23:35:34
URL: http://elfinas.blogg.se/
Postat av: Marie

Du ska ju göra som du själv känner, och behöver väl knappast förklara dej för någon;) Dessutom ska du ju tänka på att om inte du mår bra- kommer heller inte din bebi må bra! Kram på er:)

2011-08-26 @ 09:34:36
URL: http://trustinmyinstinct.blogspot.com
Postat av: MariaL

Vet du, skulle jag nån gång mot all förmodan få barn igen kommer jag inte amma en dag ens!

Nr1 helammades i 4månader och visade sej därefter vara mjölkallergiker. Nr 2 helammades första månaden och skulle äta hela tiden. Efter 2månader och med exem på HELA hans lilla kropp vägrade jag amma mer.

Även han mkölkallergiker och även ägg. Barnläkare: Jaha, hann hann bli allergisk mot ägg på den här korta tiden han rammade?

2011-08-26 @ 12:59:30
Postat av: MariaL

Vet du, skulle jag nån gång mot all förmodan få barn igen kommer jag inte amma en dag ens!

Nr1 helammades i 4månader och visade sej därefter vara mjölkallergiker. Nr 2 helammades första månaden och skulle äta hela tiden. Efter 2månader och med exem på HELA hans lilla kropp vägrade jag amma mer.

Även han mkölkallergiker och även ägg. Barnläkare: Jaha, hann hann bli allergisk mot ägg på den här korta tiden han ammades?



Så att amning ger friskare barn tror jag vad jag vill om.

Sen är det väl upp till var och en vad man tycker om det. Jag skulle inte göra det för min egen skull heller. kan inte hitta nåt positivt alls med det. Mina barn har fått samma närhet, varit mätta och nöjda och jag har kunnat sova för att få vara en piggare mamma om dagarna. Tack vare ersättning och en flaska! :-D

2011-08-26 @ 13:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0