bvc, pump, napp

har varit å fixat försäkring till lill skiten idag. Känns bra, ska fixa ett sparkonto med men de blev för sent idag så vi hann inte.
BVC va här idag. Han hade gått upp bra i vikt sa hon, så de kändes skönt. Hon sa att jag skulle fortsätta med amnings nappen om de funkar. De kommer jag göra, har försökt utan, men han tar de ett tag sen börjar han gnälla.
Konstigt egentligen....i måndags när vi va där för första besöket hos BB så tog de fram en amninspump och va så på att jag skulle börja använda den. Hon frågade hela tiden om jag inte skulle hyra den. Vi sa att vi väntar till dan efter och se hur de går då. Hon nämnde inget om nå amningsnapp då...och han bara skrek och skrek och vi pumpa ur ett bröst och gav mat för hand....
Andra dagen så fick vi träffa hon som hade varit med och förlöst han...hon sa att han suger fel och hittar inte riktigt tutten...så hon gick och hämta napp på en gång och då gick de hur bra som helst.... jag frågade innan om pump och hon sa att de skulle vara den absolut sista utvägen och ta den.
Fattar inte varför den ena försöker tvinga på mig pump och den andra ger ett jätte bra förslag? 
Måste väl va bättre att han suger på tutten än att använda en pump och sedan ge han förhand?? Huvudsaken han är glad nu med nappen...lillhjärtat mitt <3


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Nja tur hon inte biter sönder saker :) hon tycker bara om o bära på saker. Å ibland lägger hon skor lr en tröja i sitt hus när hon sover :p

Men man får leta saker ibland ;)

Är konstigt de där, att de säger så olika. Har många kompisar som fått helt olika tips. En har sagt si å en annan säger att man ska absolut inte göra så. Knäppt.

Skönt att ni verkar fått till det nu iaf :)

2011-08-13 @ 00:49:25
URL: http://pillapalmqvist.blogspot.com
Postat av: Natalie

Vissa barn kan inte äta utan amningsnapp, min tjej har aldrig kunnat det. Som tur var fick jag tips av en barnmorska när E var fem dagar att jag skulle prova amningsnapp. Har först nu kunnat sluta med den helt.. Så det funkar kanon att amma med dem!

2011-08-13 @ 21:21:07
URL: http://saranatalie.blogg.se/
Postat av: Natalie

Och STORT grattis till fina pojken!

2011-08-13 @ 21:23:59
URL: http://saranatalie.blogg.se/
Postat av: Mia...Mamma till Lexie

Sådär var det för mig/oss också... Vi kämpa på som faaaaaan...och tillslut gick det jättebra... men då var jag så orolig att hon inte fick i sig något att jag slutade amma (helt i onödan)!!! Men man vet ju aldrig tyvärr!! :(

2011-08-17 @ 22:56:00
URL: http://miapiafias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0