tack BB!

Tänk att lite hjälp av BB kunde hjälpa så otroligt mycket. Nästan så man får tårar i ögonen...
Han har varit jätte jobbig å ammat...grinar, tar tutte, somnar, grinar igen, å så höll han på. I natt höll jag på i 2 timmar innan han fick nått, oxå fått hand mjölka för att få i han nått. MEN idag va vi på BB för att kolla hans vikt eftersom han gått ner ganska mycket så fick vi hjälp med amningen.
Hon sa att han inte riktigt kunde hitta tutten rätt, därför han blev så frustrerad och bara grät. Hon plockade fram amningsnappen (!!) (aaaah, upplevelse) han tog direkt och blev mycket nöjd med maten. Fick i sig mer mat med den än utan. Blev så glad, allt blev så mycket enklare, istället för att bråka med han flera timmar så tar han direkt. Nyss käkade han i 10 min på BÅDA! Förut har de högt varit 10 min på en tutte...är såååååååå glad!!

Sen fick jag reda på lite om min förlossning med....
Värkar kl: 5
vattnet gick kl: 6
åkte in kl: 9
fick lustgas kl: 10
Fick eda kl: 11
började krysta kl: 13

allt gick fort, MEN de hade satt EDA fel då min nedre del hade blivit bort domnad...alltså jag kunde inte känna att jag skulle börja krysta. Egentligen skulle man va bedövad midja och upp, men där hade jag SKIT ont istället och kände inget neråt, allt blev tok där....hon sa att han kanske hade kommit en timme tidigare om jag inte tagit EDA. Hmm, ja men nu är de gjort och jag förstår vad som gjorde förlossningen lite svårare för mig....




Kommentarer
Postat av: Therese

Vad skönt att det ordnade sig med amningen! : ) Vet vissa som inte fått möjligheten från BB att prova amningsnapp, konstigt det där tycker jag! Herregud om det kan hjälpa så är det väl bara att köra på.

2011-08-11 @ 11:00:47
URL: http://iggbomt.blogspot.com
Postat av: Hanna

sån ska ja oxå testa nästa gång.. hade en hemma men glömde helt enkelt att testa den :( va skönt att han kan äta nu då :) ja fort kan de gå, ja kom in halv elva ja å 1,46 är han ju född så på den tiden hann mitt vatten gå å ja fick lustgas! tjoho därför kommer nästa ta flera dgn ;(

2011-08-18 @ 12:30:07
URL: http://www.mypinkpunch.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0