kallt kallt

jag kom till stallet typ 12 tiden...här hemma stod temometern  på -8 grader men då hade solen varit på den så går inte lita på den då. Sen satte jag mig i bilen, den visade -18. Vafaan, kom ut till hög och då va de -20. Jaha, mysigt värre. Blir ingen lång tur här int. Tog in matvraket pilo och satte på han täcke så han inte exploderar av mat. De äter ju mer när de är kallt ute. Han mös när jag satte på han de. Tror han tyckte de va skönt. Tindur har mkt päls så han klarar sig. Sen va alla hans täcken blöt så de är på tork. Gjorde fint i ligg kammaren i skjulet i hagen, så de kan mysa in sig där på nätterna. De va nog uppskattat.





Jag bestämde mig för att ta en liten sväng på Tindur. Men eftersom de va så kallt så blev de en lugn barbacka tur i skogen. Och jag sket i tränset med och tog en rep grimma istället =) de som inte tror att jag litar på min häst räck upp en hand...asså shiiit vilka band vi har mellan oss :P blev super lite trav med. Han lyssnade bra med de så de kommer jag ha igen =)


Kommentarer
Postat av: carita

Herregud repgrimma i "ditt tillstånd", du är galen! =) Skulle jag använda det på Krutov skulle jag väl hamna i Bjuråker innan jag fick stopp på honom!! =DD

2011-02-20 @ 10:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0