hölick, stranden, häst...

Idag, brist på annat bestämde vi oss för att dra ner på maln och sola lite, men precis när vi skulle dit får jag ett mess av Hanna som frågade om vi skulle med på hölick å käka glass, ja men visst. Å de gjorde vi, slängde av mig linnet och känner mig lite som en valross just nu som fått ben och kan gå på stranden. Fläskig å jävligt, möttes av blickar men fick väl bjuda på de.
Sen tog jag de bort till min lilla sjö gömma som ligger bortanför Lintjän, en liten sjö som vi upptäckte när vi va ute å red. Mysigt värre. Alla tog ett dopp utom jag, lite för kallt i luften tyckte jag då =)
 





Jaha, idag rinde Suzanne och frågade om hon fick låna Tindur och ha på ett läger nästa vecka. 2 pass om dagen, 2 teori pass. Eftersom han är så pass igång så låna jag ut han, skulle få 1000 kronor för de, är ju mer än halva hyran denna månad de. Kan jag ta =)
Fått hört från folk att jag rider min häst hårt så lite hårdare å sätta han på läger bör jag väl kunna göra, hahahaa varför kan inte folk bara sköta sitt när de inte vet bättre.... 
Får ge han någon dags vila efter de =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0