Emma på ridtur!

Ja men igår tog jag ut Emma på en tur. Fick låna snälla Krutov. Eftersom han är lättare att hantera än Pilo för någon som inte ridit skit mkt så va han perfekt. Hon flög omkring i sadeln och de blev inte många gallopp språng, men travade lite, skrittade mest. Hon sa att hon hade ont i rumpan efteråt för sadeln är sååå himla hård =)
Niclas red Pilo själv, men han hade tydligen så ont i magen att han klarade inte av att rida så långt. Jag fattar inte att han red över huvud taget. DUMT! Tydligen hade Pilo snubblat, Niclas hade hamnat på hans hals och sen hade Pilo slitit sönder tyglarna eftersom han stått på dom.
I går kväll höll Niclas på dryga med bäbbe och varje gång han sparkade så tryckte han tillbaka för att "leka" med han sa han... han va helt tokig i magen och man känner att magen typ vänder sig om. Hade ont i magen och ryggen samt svårt å andas i natt. Sov som skit! 
Vid 12 idag ska Tindur plågas av en duktig ryttare! Kul kul =)






Va i Sundsvall i lördags en sväng och stannade på å äta på Max då denna fina familjebil dök upp. En riktigt fin pärla detta! =) Sån önskar jag mig när blir stor.


Kommentarer
Postat av: carita

Nån snyggare häst får man ju leta efter!! =))

2011-06-20 @ 20:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0