oturs/turs bilen

Jaa vad säger man, de har varit problem sen den dagen vi köpte den. MEN vi fick den sjukt billigt, de har inte varit nå problem med motorn, men hjulen. Allt sånt.
Började med att Niclas fixade typ allt på fram däcken, jag vet inte exakt vad men han sa ALLT, utom broms skivor och belägg. Den lät så mycket och dunkade en del. Sen va de borta, men då började bilen vibrera, jaha, kul. va kan de va?? Då va de tydligen broms skivorna bak som va typ sönder rostad, de va så mkt rost att den gick ojämt.
Vi åkte till Sundsvall men de hade bara belägg fram inget bak hemma. Men då tar vi de sen. Så vi tänkte ta de när vi skulle till Enköping på midsommar.
Men då stängde de klockan ett och de skulle vi inte hinna. Samitigt messa jag med Hanna, sista messet hon skrev va "Men nu är vi i gävle, ha en trevlig midsommar" jag frågade direkt om de inte ville springa in på biltema åt oss. Och hon va 5 minuter från de och skulle snart åka förbi de så de gjorde hon så gärna, yes tänkte vi, då ordnar allt sig. GLAD!
I måndags så bytte han på bakhjulen MEN av sin förvåning så upptäcket han att de va fel skivor i RÄTT kartong, nån har alltså bytt ut innehållet och tejpat igen kartongen!!! Vafan, han ringer ner till dom och de säger att han får komma ner direkt och att de betalar hans resa. GOOD tänker vi!!
Han åker ner med firma bil och sen byter han dom, MEN upptäcker när han kommer hem att hjulet bak är kokhet. Bromsbelägget ligger på. FAN. Han tar in den tisdag och fixar de, Kanon!!
Besiktning!!! Vi fick tid, TACK Å LOV av hans jobb onsdag, IDAG. Ja men allt är fixat å klart.
Då... kvart i 3  (besiktning 3) börjar den jävla motorlaman lysa (den oranga med ett ! i) den lyser ibland men vi vet inte riktigt felet, men nu hade den inte lyst på ett tag. Vi hade väl skämta om att den skulle börja lysa precis innan vi ska på besiktning, och JAPP de gjorde den!!
Jag ringde till Niclas och han sa att jag skulle skynda mig till hans jobb så skulle han ställa om allt med att ställa om batteriet. Så kanske de försvann menade han på. Jag åkte iaf dit, hittar batteriet, lossar på plus (eller minus)och väntar, sätter tillbaka den och hoppas de skulle va borta. NEJ de va den inte. Gjorde de en gång till och vänta lite längre...yes då försvann de!! Klockan slog 3, 10 över 3 va jag inne på besiktingen.
Den gick rakt igenom utan problem....enda hon sa va att vi hade skön AC :P
AHHH, hade den inte gått igenom besiktningen vet jag inte vad jag gjort. Vi hade ju bara juni ut sen skulle den bli obesiktad :P
Vad ska vi säga om denna bil, turen i oturen??


Kommentarer
Postat av: Emilia

Sv: haha jag trodde du hade fått knivhugg ;)

2011-06-29 @ 23:07:01
URL: http://hastarochemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0