igår laga jag.....

igår laga jag raggmunk och fläsk. Aldrig gjort de och de tog en jävla tid kan jag säga. Tror jag höll på i 1½ timme :s Men gott som fan va de =)



Igår red jag Tindur på lektion. Han snubbla ett antal gånger, han börjar få långa hovar. Ska sko dom på måndag. Annars gick han väldigt lugnt å fint tyckte jag. Fick fin trav och får massa beröm från ridläraren, han e så duktig min pojke <3
Idag körde jag honom, han va pigg. Körde en mysig runda. Pilo skritta jag en sväng.
Nästa ONSDAG så ska mina hästar börja gå på bete. De blir vissligen inte som planen va från början eftersom vissa inte vill flytta sina ston då de tycker de är för långt att gå, men en annan som kommer va hög gravid i sommar ska gå långt :P inte nyttigt å gå så mkt =)
Iaf så ska de få gå med andra vallaker tills Tuna ridskolans hästar kommer, då kommer vissa flytta och vissa kommer fortfarande gå kvar i den hagen =) kommer bli skit bra.
Längtar tills i morgon då Pilo ska behandlas med laser!!


jag har så grymma "ridbyxor", de är vanliga tajts med gummi resor i midjan. Mycket skönare att använda och ingen tänker på att de är vanliga tajts =)


pilo...han pratar jäkla massa när man rider..


Tindur ser förjäkllig ut nu...tappat lite vinterpäls. Där han tappat pälsen är han mörkbrun, annars är han ljusbrun på vintern... han är inte speciellt fin nu, men kommer bli en sötis när vinterpälsen försvunnit =)



Kommentarer
Postat av: Carro

sv: Saken är tror jag, om man får en sån där speciell relation.. som liksom typ få personer förstår, så är det inte så självklart att bara "göra sig av" med sitt djur.. nej, tror på de som Madelene skrev att de e bra att låta barn träffa djur och så, man får hoppas på de bästa helt enkelt..

2011-05-04 @ 21:47:54
URL: http://fluffybubble.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Näe vi gör väl inte det! :( så värdelöst!

Fanns bara 1 lista för augusti o en för september. Så gick å fråga om man inte fick välja grupp, dagar å tid lixom. Men då sa dom att de hade funnits fler lappar men att alla blivit fulla!! Hade jag vetat de hade jag gått dit å anmält mig för längesen! Suck.

2011-05-04 @ 22:43:20
URL: http://pillapalmqvist.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Provar väl igen då, tror inte min kommentar kom fram.

Näe vi kommer väl Inte gå i samma grupp då :( less man blir!

Det satt bara två lappar där, en för augusti å en för september. Så jag gick å fråga om man inte fick välja grupp, dagar å tid. Men då sa dom att det funnits fler förr men att de blivit fulla. Hade jag vetat det hade jag ju gått dit Å skrivit upp mig för längesen! Suck.

2011-05-04 @ 22:49:18
URL: http://pillapalmqvist.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Oj såg nu att båda visst kom fram :p

Frågade förresten min bm om det där med järntillskott eftersom jag varit sjukligt trött i veckor nu. Men jag skulle inte börja med nått alls sa hon? Knäppt!

2011-05-04 @ 23:28:55
URL: http://pillapalmqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0