Körde Pilo idag!

Idag fick jag tårar i ögonen, hela livet förändrades! Jag har kört Pilo, haft massa hopp om den hästen, att verligen få köra en stark nordsvensk, men trott att de varit totalt omöjligt, MEN hans förr förra ägare hittade mig på FB och jag fick ett mail ang honom. Hon va glad att hon hittade ägaren till Pilo och jag glad att hitta nån som haft honom så man fick höra mer. Enda sen jag köpte han har intresset för att köra han varit stort men inte vågat då jag hört att han är bakrädd. Men när jag pratat med förr förra ägaren och hon sa att han inte va de, då hon pratat med ägaren före henne, de enda hon sa va att jag skulle använda slaggjord. Vilket jag gjorde men han kicka inget, inte ens tedens till att göra de =)
Jag vet att han ÄR inkörd men att han va galen som hingst, ballarna togs bort när han va 6, så tror inte han blivit körd på 8 år iaf. Men nu har han de och till en början va han lit skrajsen på vad de va som hände, men sen gick han med huvudet och bara lunka....duktiga killen!!!






Tindur där emot är inte lika bra med. Fått en rejäl kick över bogen och har massvis med vatten mellan frambenen/bogen, ser inte klok ut! Han har oxå massa bitmärken på halsen. Så nu blir de vila för honom några veckor, får ta mer tid med Pilo då istället =)

Kommentarer
Postat av: Anna

kanon att de gick så bra med pilo =)och de är synd om Tindur =( de där kan nog inte vara så skönt =/

2012-04-27 @ 21:53:22
Postat av: julia

Kul att de gick bra med Pilo!! Konstigt dock att den personen jag pratade med INTE rekommenderade att köra han osv...Aja, man ska egentligen inte lyssna så mkt på andra och försöka själv istället :) Jag får väl komma förbi nån dag o köra han, drömde ju alltid om att få köra honom! <3

2012-04-30 @ 13:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0