2 veckor har gått

 
oj, va ett tag sen nu. Vet inte hur många som intresserar sig för att läsa de jag skriver.
Men här går de rätt bra iaf. Wille som han fått heta tycker att mammas tutten tar för lång tid om man jämför med flaskan, så får pumpa en del, sen mellanåt blir de ersättning. Men ger han tutten ibland när han vill ha lite "efterrätt". De är ändå en svår tid, man vet liksom inte hur mkt han behöver och när han är hungrig, tuttar ju hela tiden tycker jag. I natt va jag uppe varannan timme pga stånkande, stönande och gnällande. Thias sover hela nätterna han, så duktig kille.
Thias är jätte snäll mot lille bror och varje gång Wille gör ett ljud eller grinar springer han fram till honom och ger han en klapp på huvudet och letar nappen för att stoppa i munnen på han. Jätte gullig :* han är snäll iaf, men vill gärna vara med på de jag gör med lillebror.
 
 
 
 
Jag har lyckats beställa blöjpåsar från Danmark. Dom är ju sviiin drya i affär och gruvar mig verkligen för att köpa de. Men dom är kanon då de blir mindre lukt i hushållet. Hitta iaf en dansk sida som jag beställde 6 stycken för ungefär halva priset än i vanlig affär.
 
Sidan heter www.BabyGear.dk
 

Kommentarer
Postat av: Marlene "Mia" Sixtensson

För att få igång utdrivningsreflexen (när brösten blir hårda och börjar spruta mjölk) snabbare brukar jag när Henkeman just lagt till vid bröstet, ta ett djupt andetag, sucka och låta axlarna sjunka ner. Det gör att man slappnar av snabbare och kan "styra" lite själv.
Henkeman har ätperioder då han tankar en gång i timmen ca. Han växer ju så det knakar (åtta kilo and more..) så han gör bara så för att öka mjölkproduktionen. =) Hoppas jag hjälper dig lite med mina tips. Ta hand om er!

2012-11-18 @ 11:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0