Dagarna EFTER förlossningen

Eftersom folk inte berättar tiden efter en förlossning så tänker jag göra de, för allt är inte himmelriket.
Börjar med när barnet kommit ut på magen, man har tryckt ut klumpen genom den lilla puppan.
Allt släpper, de stämmer, smärtan i magen finns inte längre, man blir chockad att se bebis på magen istället för I magen, en lättnad är de helt klart! 
Men inte slut där, sen ska de pillas och klämmas. Moderkakan ska ut, så då får man trycka igen, plup, känns inte så mkt. Men sen ska de sys, inge vidare. Sen ska de klämmas på magen för å kolla om de drar ihop sig rätt, de ska byta under där man ligger för de är ju blött och blodigt.  När man fått rent DÅ kan man kolla på barnet. Sen kommer dom med fika, sen ska de bytas säng, sen kan man börja ge bröstet. Då ska de hitta sug greppet och de är inte de alltid de lättaste.
Sen byter man till bb och får ett rum, man får duscha, UNDERBART, de längtar man efter.
De kommer äckliga klumpar ut ur en när man duschar och man känner sig skapligt öppen. Sen när man ska klä på sig får man skynda sig för de typ rinner mellan benen hela tiden.
Sen ska man kissa, min första förlossning va de en PINA, fick duscha istället för att torka mig, ont ont! Denna gång gick de jätte bra och jag kissade helt utan problem.
Iaf så ska man ju amma och de är fan en pina. De gör ont, man får sår, man grinar, och brösten är jätte svällda och känns som gegantiska meloner! Skaffar jag ett till barn kommer jag antagligen välja bort detta. Jag gillar inte amma och kommer förmodlingen aldrig göra de.
Sen kommer vi till de fina eftervärkarna man  får i början när man ammar, de gör ont i magen, i rövva, sen får man ont i huvuvet, måste dricka massa vatten!
Nån som känner igen sig? =) berätta gärna vad ni tycker.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, det är lite skillnad. Har dock fått höra en hel del negativt från folk. Det känns ju surt att man ska få skit för att man blivit hälsosam på ett vettigt sätt. Jag trivs ypperligt nu och mår jäkligt bra i min kropp nu. Så därför svider det lika hårt att höra att man är för smal, när man är helt normalviktig för en gångs skull...

Du kommer snart i dina gamla kläder tror jag =)

Linda

2012-11-08 @ 19:55:57
URL: http://linnali.blogspot.com
Postat av: Marlene Mia Sixtensson

Jag tror att du helt enkelt slagit dövörat till ang hur det är att få/ha barn. Allt du skriver skulle tex din mamma ha kunnat berätta isf. Jag använder då min till sånt bla (hon har fött 6 st). Det är förresten flera stycken i min släkt som fått barn ^^ som jag kunnat fråga. Dessutom går det utmärkt att läsa sig till massor av info, det gjorde jag innan min första kom (å sen repetition på det innan H föddes). Ska du skaffa bil tex så involverar det en hel del research innan du handlar, varför ska det inte va samma sak när/innan du skaffar barn? DÅ tycker jag ju att det är ÄN viktigare. Bilen kan du ju sälja om du inte är nöjd...
Nu låter jag lite le, men jag blir så när jag tycker saker som kommer som överraskningar för somliga är uppenbara för mig. Som med allt. Take it or leave it.

2012-11-27 @ 10:11:07
Postat av: kattis

bara berätta hur jag tyckte, vissa kanske vill veta, andra behöver inte läsa =)

2012-11-27 @ 12:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0