Min förlossning nr 2

Fisen är här, min kropp är nästan bara min =) De är underbart, inge damp i benen när man lägger sig i soffan, känner mig gladare och har gått ner iaf 5 kg än så länge. Jag tänkte berätta denna gångs förlossning.
Lördag den 3dje, jaa dessa förvärkar hade jag haft en vecka så visste inte om de va nå speciellt med denna dag förutom att jag tyckte de börja göra lite ondare men va ju liksom långt mellan gångerna.
Vid 4 tiden började de bli lite tätare mellan värkarna men kunde skilja ganska långt mellan. Vid 5 började vi ta tid, va olika varje gång men kanske 3-5 min mellan varje värk. Jag duscha och bada, ringde mamma och hon bad mig åka in eller iaf ringa, jag ringde Frida och sa att hon fick komma och ta hand om Thias för de hade blivit värre och vi troligtvis skulle åka in ikväll. Vid 18.30 tiden ungefär bestämde vi oss för att åka in. Då va de typ 1-2 min mellan värkarna.
Hon skrev in oss 18.55. Hon hann och sätta dit pulsen på bäbis och mig, en nål i armen, ringa narkosläkaren, sen fick jag lustgas, men hon satte inte den på nå högt för trodde inte att de behövdes. När jag kom in och va jag 7-8 cm öppen. Vattnet gick efter typ en kvart, en riktig smäll, kändes bara som en ballong gick sönder i mig. Då va de kört, han skulle ut, vi ringde barnmorskan för hon va inte där, hon kom in hann sätta på sig handskar sen sa "nu får du ta de väldigt lugnt, han kan inte komma ut på en värk" jag börja trycka på en gång, den andra sköterskan hann inte sätta på sig handskarna. 3 gånger behövde jag trycka sen va han ute. Han kom alltså 19.22. Fatta inte vad som hände när jag hade han på magen, var i riktig chock. Men kände allt eftersom jag inte hann med nå bedövning. Men allt gick bra. Jag fick sy 2 små stygn, men va med som skavsår sa hon. Med andra ord kunde jag gå på toa helt utan problem, jag va så lycklig! Han ville tutta på en gång och hittade bröstet omgående. Allt gick som en dans och jag hade hellre gjort om denna förlossningen 10 gånger än min första!
De enda som är tufft är att de gör jävligt ont å amma!
 

Kommentarer
Postat av: Elfina

Wow va kul att läsa! Vilken tur du hade. Sköööönt!
Jag hoppas också på tur denna gång, varmt lycka till framöver och GRATTIS!!

2012-11-05 @ 12:50:05
URL: http://Elfinas.blogg.se
Postat av: Marlene "Mia" Sixtensson

Va skönt att det gick bra! =) Å jättefin är han lillkillen (min behövde badas samma dag...se min blogg å du fattar). Håller med om att själva förlossningen är nått jag skulle kunna tänka mig att göra igen men det där med att vara gravid är skiiiitjobbigt, efter 2 fullgångna med foglossning är min kropp trasig. Det där med amningen håller jag med om, första tiden (för mig 2-3 veckor) är bajsjobbig. Fick sår nästan direkt, satt å grät mig igenom amningarna. Lyckades få lite stockning också men det löste sig (ha..ha..). Men nu funkar det perfekt som med Jessica så jag är helnöjd. Ta hand om er alla fyra! Å grattis igen. =)

2012-11-05 @ 14:18:53
Postat av: jeanette

Stort grattis o oj vad snabb han var ut.

2012-11-06 @ 22:11:06
URL: http://besten.blogg.se/mysan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0