Förnya sig..

 
Att förnya sig, att ta beslutet, de är tamme tusan aldrig lätt.
Jag tog nu mitt beslut att sälja min bästa vän Tindur. Trodde aldrig jag skulle ta det steget. Men känns lite som om han vill göra annat nu. Han vill ta de lugnt i skogen. Inte åka iväg och fara så mycket som jag vill och har liksom inge GO i sig längre. Jag känner lite att vi är klara med varandra. Sen har jag svårt att ge han de han vill ha eftersom han har fång. En skogshage hade suttit fint, men kan tyvärr inte erbjuda de, Vilket gör de ännu svårare.
Jag skulle också vilja utvecklas, att kunna rida en häst som har tölt i sig, som vill jobba och göra saker.
Jag har nu åkt ner till Småland. Alvesta. Och tittar på en häst som heter Safir. Jag kände direkt när hon förklara om honom att han vore perfekt för mig. Idag red jag han och vilket häst. Helt underbar i mitt tyckte. Lite självförtroende att jobba på men de kommer. Han är 8 år, snygg, vacker, härlig och lyhörd. Man behöver knappt ta i tyglarna. Jag älskade honom första gången jag fick känna och sitta på hans rygg idag. Kändes helt rätt. Och han verkar acceptera mig. Jag tror på denna häst och hoppas de kommer bli bra.
Jag kommer gråta den dagen jag lämnar Tindur i någon annans händer, men de kommer kännas bra när jag hämtat min nya vän som jag kommer börja jobba tillsammans med. Ser fram mot den dagen han blir min. <3
Tuffa beslut, tufft liv, men nya möjligheter och nya tag!!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Strongt av dej att se till hästens behov! Önskar fler kunde tänka så...😊
Har du pilo kvar?

2016-09-12 @ 08:56:56
Postat av: Anonym

Läste din annons om hästen där du länkar till din blogg. Ser även problematiken nu som du inte uppgav i annonsen. I annonsen skriver du att detta beslut är grundat på att du varesig har ekonomi eller tid. Hur går det ihop med nytt inköp av häst? Btw så undrar jag om han finns kvar?

2016-09-30 @ 16:57:55
Postat av: Anonym

Om du tänker samtidigt som du läser så har hon inte tid eller råd med TVÅ hästar. Idag har hon ju faktiskt TRE så två behöver ju säljas?? Varför står i blogginläggett ovan.
Med din inställning hade jag knappast svarat om han finns kvar eller inte. 👎

2016-09-30 @ 21:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0