Boots, hästar, barfota

Idag var jag till forsa och filade lite fötter och provade boots på en snygg kallblods häst. 
Hon skrev till mig och undrade om boots tips till hästen hon red då fötterna trasade sönder.
Hon fick komma till vårat stall och känna och  klämma på olika skor vi hade där, vi har ju lite gott å blandat  om man säger så 😅
Hon bestämde sig för mina favoriter, equine fusion med rem 😍
Hon skickade lite bilder på fötterna med måttband. Jag sa vilken storlek jag trodde men bad henne skicka till åf och fråga för säkerheltsskull. Hon tipsa om samma skor och exakt samma storlek som jag nämnde 🥰
Sen fick hon hem bootsen och ville att jag skulle komma å prova dom med henne. Så åkte dit idag och gjorde de. 
Asså jag älskar verkligen att folk hör av sig till mig och vill ha tips på såna saker. Va roligt de hade varit och hållet på med detta mer.

Jag skulle vilja hålla på med så mycket saker. Fixa "problem hästar", ge tips om boots, fila fötter, lastträna, foder, bettlöst, bomlöst, ja allt möjligt. Även fast jag har lite kunskap tycker jag de är roligt att få dela de med andra. Folk skulle bara kunna vara mer öppna med saker och våga fråga mer. De är så himla många som kan så lite om hästarnas fötter, även fast fötter är de viktigaste som finns på hästarna. 

Sen på vägen hem skulle jag hämta mat men de skulle dröja 1.5 timme så åkte till min kompis Anna och hälsa på. Ringde henne på massanger för hade tappat bort hennes nummer, och sa att jag var utanför henne och fråga om hon va hemma. Kände mig som världens psykfall, ingen spontan hälsar på nu för tiden känns de som 😂 men de var trevligt, längesen vi sågs nu ❤️.

Men funderar nån av mina vänner på barfota så kommer jag gärna och tittar på din häst och ger tips om boots. 🥰



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0